רכישה סיטונאית ומיתוג

שם
טלפון
תוכן
הוסף לעגלה

הדפסה תלת מימדית

מבקשים לראות את הרעיון שלכם קורם עור וגידים ? מעוניינים לבנות אב טיפוס או מודל מדויק במגוון תחומים (תעשייה, רפואה, רובוטיקה ,צריכה ,מתנה או כל מוצר מדף ) על מנת לקדם יוזמה ולגייס משקיעים ? הדפסה תלת מימדית היא בדיוק הטכנולוגיה שאתם זקוקים לה. במאמר זה יציג בפניכם את הטכנולוגיה ונאפשר לכם להבין ולכמת את התועלות שיכולות לצמוח משימוש בטכניקת הדפסה תלת מימדית עבור המיזמים שלכם .

מהי הדפסה תלת מימדית ?


כשמדברים על הדפסה תלת מימדית מתכוונים לשיטה טכנולוגית מהפכנית המאפשרת לייצר מודלים ותדפיסים תלת מימדיים באמצעות תוכנות תכנון ועיצוב. החומרים בהם נעשה שימוש במהלך הדפסה תלת מימדית הם פולימרים לסוגיהם, הנבנים שכבה מעל שכבה עד שבסופו של דבר מתקבל הדגם המשורטט בתוכנה, בחומר פלסטיק, או מתכת. כיום מייצרים דמויות, באנרים, מתנות, אביזרים תחליפיים לרכב ואף כלי נשק…שאף עלה לדיון הציבורי בארה"ב, האם אפשר להדפיס גם שטרות כסף?! ישנן שיטות הדפסה תלת מימדית המאפשרות ליצור דגמים פועלים (כלומר, בעלי יכולת תנועה, מכאניקה), ואחרות המאפשרות הדפסת דגמים סטטיים בלבד. מרבית שיטות הדפסה תלת מימדית מאפשרות שימוש בצבע. בחירת שיטת הדפסה תלת מימדית תלויה באופי הפרויקט, בגודלו, במספר ההעתקים הדרושים ובחומר ממנו יש להדפיס את הדגם.


אילו שיטות משמשות כיום עבור הדפסה תלת מימדית ?


 1. הדפסה תלת מימדית בשיטת Objet – שיטה ישראלית המשתמשת בפולימר רגיש לקרניים אולטרה סגולות על מנת להדפיס דגמים תלת מימדיים באמצעות שכבות. מחירה של שיטה זו אינו יקר במיוחד והעבודה מאפשרת דיוק איכותי. עם זאת, צבעי ההדפסה מוגבלים לכחול, לבן ושקוף.


 2. הדפסה תלת מימדית בשיטת זי קורפ, המאפשרת דגמים בצבע מלא הצובעים שכבות של גבס. החיסרון המשמעותי ביותר של דגמים אלה הוא ברגישות שלהם לשבר וקלקול, לפיכך מיועדים לתצוגה בלבד.

 3. הדפסה תלת מימדית בשיטת סטריאוליטוגרפיה , המאפשרת הדפסת מודלים בדיוק של עד 0.2 מ"מ. בצורה זו ניתן לייצר כל מבנה בלא הגבלת גודל או צורה, היות והשכבות בשיטה זו הן דקות במיוחד ומאפשרות וורסטיליות של הדגם.(מאור לוגסי)הדפסה תלת מימדית בשיטה זו מבוצעת באמצעות פלסטיק, ישירות מתוכנות CAD


4. הדפסה תלת מימדית באמצעות תבניות סיליקון. שיטה זו משמשת יותר לשכפול דגמים תלת מימדיים שהודפסו בשיטה אחרת, זאת באמצעות הדפסת תבנית סיליקון, אליה מוזרק חומר פולימרי כלשהו (אפוקסי, גבס, פולימר דו רכיבי ואחרים), ולאחר שהוא מתקרר מתקבל הדגם הרצוי.


 5. הדפסה תלת מימדית באמצעות עיבוד שבבי, שהיא שיטה ותיקה יותר. בשיטה זו לא מבוצעת בניה ראשונית, כי אם נלקח חומר כגוש (כל סוג של חומר, כולל מתכת), וממנו מגולפים שבבים עד אשר מתקבלת הצורה הסופית. היות ומדובר בגילוף, הרי שביצוע הדפסה תלת מימדית בשיטה זו הוא מוגבל ואין אפשרות לייצג כל סוג של מבנה.


 כיצד יכולה חברת techtics לסייע בפרויקטים שלכם בעזרת הדפסה תלת מימדית? אם אתם נדרשים לאפשר לרעיון שלכם לקרום עור וגידים, הרי שבסיועה של מחלקת הייצור של חברת techtics בשיטת הדפסה תלת מימדית,עיבוד שבבי,ותבניות, תוכלו לראות כיצד הדגם שלכם הופך משרטוט מחשבי אל מוצר של ממש. כל שנדרש הוא לספק לנו או ישירות דרך שרטוטים בתוכנת תלת מימד CAD או לתת לצוות המהנדסים שלנו לתכנן עבורכם את החלק , להגדיר במדויק את צרכי הפרויקט (גודל, חומרים והעתקים) ולהמתין לתוצאה.



תודות: מאור לוגסי - הדפסה תלת מימדית